- [나스미디어]2024년 11월 2025 디지털 미디어 & 마케팅 전망
- [2025년 7월] 2025 상반기 디지털 미디어 & 마케팅 결산
- [플레이디] 2025 광고·마케팅 트렌드 전망 리포트
- [2025년 5월] 2025 NPR 요약보고서
- 기아차 SOUL의 혁신적인 제품전략 -소비자의 soul을 움직이다-
- [2024년 12월] 한 장이면 고민 끝! 2025 마케팅 이슈 캘린더
- [CJ?메조미디어] 2025 타겟?리포트_50대
- 조선-중앙-동아일보의 유사성과 차별성:1면 구성과 사설의 이념성을 중심으로
- [Case Study] 디지털 미디어 광고 사례
- [인크로스]2025년 1월 미디어 이슈 리포트
데이터 기반의 디자인 씽킹을 이용한 서비스 개선 전략에 대한 연구: 홈쇼핑의 T 커머스 사례 분석을 중심으로
자료요약
This study recommends a new research methodology which derives an innovative consideration by adding various data analytics and literature review on traditional design thinking process. Through in-depth data-based design thinking process, we proposed new service named discount-subscribe service based on the customer segment and even A/B strategy. The result of this study showed such implications. First, this study has suggested data-based design thinking as a new type of methodology for digital transformation strategy applying design thinking process in business research. Second, data-based design thinking helps to understand the problems from the consumers’ perspective and to derive innovative idea for it, instead of verifying the hypotheses established from the researchers’ perspective. Third, in order to compensate for the shortcomings of traditional design thinking process as a qualitative analysis, this study improved the completeness of it as a research methodology by concurrently conducting quantitative analysis and literature review. Moreover, data-based design thinking is appropriate to construct digital transformation strategy since it is appropriate to construct new business model from social listening data. Consequently, data-based design thinking method provides the value of an industry-academic compatible research methodology, finding ways to empathize and communicate with consumers.
목차
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 선행 연구
Ⅲ. 연구 방법론 및 사례 분석
Ⅳ. 결론 및 시사점
참고문헌
Ⅱ. 선행 연구
Ⅲ. 연구 방법론 및 사례 분석
Ⅳ. 결론 및 시사점
참고문헌
#design thinking#digital transformation#social listening#social network analysis#time series analysis#T-commerce








