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How do Global Companies use Social Media for Corporate Communication? An Analysis of Corporate Communication Strategies in China
자료요약
본 연구는 기업 커뮤니케이션 차원에서 SNS 사용 현황을 살펴보고자 하였으며, 특히 글로벌 비즈니스 환경에서 효과적인 SNS 관리 및 운영 전략을 탐색하기 위해 중국에서 Weibo 기업 계정을 운영하고 있는 42개 기업의 Weibo 사이트 콘텐츠를 온라인 관계 관리의 틀에서 분석하였다. 연구 결과에 따르면 기업들은 기업 웨이보 페이지임에도 불구하고 기업 커뮤니케이션보다는 마케팅이나 프로모션 목적으로 웨이보를 사용하는 것으로 나타났으며, 소비자 반응 역시 기업 차원의 콘텐츠보다는 제품이나 서비스 관련 콘텐츠에 더 높은 것으로 나타났다.
The current study examined how global companies use social media for corporate public relations purposes. It also explored how cultural differences influenced the use of corporate SNS from a cross-cultural communication perspective. To do so, the study content analyzed the corporate Weibo sites of 42 companies in terms of corporate communication strategies, message purposes, relationship cultivation strategies and interactive/engaging strategies. The findings show that companies adopted the dialogic strategies of disclosure, information dissemination, and interactivity, whereas they used corporate Weibo sites for marketing or promotion purposes rather than corporate communication. Cultural differences were observed as well.
The current study examined how global companies use social media for corporate public relations purposes. It also explored how cultural differences influenced the use of corporate SNS from a cross-cultural communication perspective. To do so, the study content analyzed the corporate Weibo sites of 42 companies in terms of corporate communication strategies, message purposes, relationship cultivation strategies and interactive/engaging strategies. The findings show that companies adopted the dialogic strategies of disclosure, information dissemination, and interactivity, whereas they used corporate Weibo sites for marketing or promotion purposes rather than corporate communication. Cultural differences were observed as well.
목차
1. Introduction
2. Conceptualization
3. Method
4. Results
5. Discussion & Implication
References
2. Conceptualization
3. Method
4. Results
5. Discussion & Implication
References
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