- [나스미디어]2024년 11월 2025 디지털 미디어 & 마케팅 전망
- [2025년 7월] 2025 상반기 디지털 미디어 & 마케팅 결산
- [플레이디] 2025 광고·마케팅 트렌드 전망 리포트
- [2025년 5월] 2025 NPR 요약보고서
- 기아차 SOUL의 혁신적인 제품전략 -소비자의 soul을 움직이다-
- [2024년 12월] 한 장이면 고민 끝! 2025 마케팅 이슈 캘린더
- [CJ?메조미디어] 2025 타겟?리포트_50대
- 조선-중앙-동아일보의 유사성과 차별성:1면 구성과 사설의 이념성을 중심으로
- [Case Study] 디지털 미디어 광고 사례
- [인크로스]2025년 1월 미디어 이슈 리포트
한국 도시건축 개발사업에서의 디자인경영
자료요약
This thesis is an attempt to come up with entry strategies for Korean defence industry to the American Defense Industry Market. In general, the defence market in a country is characterized by monopolized demand, high risk, forward and backward linkage effects, and political positions, making it almost impossible for defense businesses to purely act on economic principles. Korean Defense Industry has come to its maturity, after a relatively short period of development. But many obstacles, rather institutional and structural than purely economical, are keeping Korean Defense Industries from selling their products overseas. This thesis reviews the possibility and plausibility of Korean Defense Industry`s penetrating into the US Defense Market, the biggest defense market in the world.
우리나라 방위산업
전후방 파급효과
정치논리 상존
취약한 소유
절충교역 실태
WTO 정부조달협정(WTO GPA)








