- [나스미디어]2024년 11월 2025 디지털 미디어 & 마케팅 전망
- [2025년 7월] 2025 상반기 디지털 미디어 & 마케팅 결산
- [플레이디] 2025 광고·마케팅 트렌드 전망 리포트
- [2025년 5월] 2025 NPR 요약보고서
- 기아차 SOUL의 혁신적인 제품전략 -소비자의 soul을 움직이다-
- [2024년 12월] 한 장이면 고민 끝! 2025 마케팅 이슈 캘린더
- [CJ?메조미디어] 2025 타겟?리포트_50대
- 조선-중앙-동아일보의 유사성과 차별성:1면 구성과 사설의 이념성을 중심으로
- [Case Study] 디지털 미디어 광고 사례
- [인크로스]2025년 1월 미디어 이슈 리포트
플래쉬를 활용한 애니메이션 디자인 수업에서 웹 기반 LT협동학습의 효과에 관한 연구
자료요약
The present study purposed to examine the effects of Web-based LT Cooperative Learning strategy in instruction using Flash on the learners` learning attitude, academic achievement and instruction satisfaction. For this purpose, we set research questions as follows. Research Question 1: Is there a difference in learning attitude according to the pattern of learning between the LT Cooperative Learning group and the conventional learning in Instruction using Flash? Research Question 2: Is there a difference in academic achievement according to the pattern of learning between the LT Cooperative Learning group and the conventional learning in instruction using Flash? Research Question 3: Is there difference in instruction satisfaction according to the pattern of learning between the LT Cooperative Learning group and the conventional learning in instruction using Flash? The subjects of this study were 56 students at two classes of `Practical Computer(Ⅲ)` which is a compulsory cultural subject at P University, in 2007. The class utilizing LT Cooperative Learning was executed for 8 weeks from March to April, 2007.
플래시의 특징
플래시 애니메이션
LT 모형
협동학습
수업만족도
학업성취도








