- [나스미디어]2024년 11월 2025 디지털 미디어 & 마케팅 전망
- [2025년 7월] 2025 상반기 디지털 미디어 & 마케팅 결산
- [플레이디] 2025 광고·마케팅 트렌드 전망 리포트
- [2025년 5월] 2025 NPR 요약보고서
- 기아차 SOUL의 혁신적인 제품전략 -소비자의 soul을 움직이다-
- [2024년 12월] 한 장이면 고민 끝! 2025 마케팅 이슈 캘린더
- [CJ?메조미디어] 2025 타겟?리포트_50대
- 조선-중앙-동아일보의 유사성과 차별성:1면 구성과 사설의 이념성을 중심으로
- [Case Study] 디지털 미디어 광고 사례
- [인크로스]2025년 1월 미디어 이슈 리포트
TV 프로그램 등급제의 인식 및 효율적 운용을 위한 실증 연구
자료요약
The purpose of this study is not only to give efficient and effective guidelines for how to improve TV program grading system, but also to observe general opinion of stakeholders related to TV broadcasting. Specifically, the first objective is to distinguish between the harmfulness of TV programs and their harmlessness upon children. In so doing, researches were conducted on the parents, primary school teacher, broadcasting producer to see their opinion about TV program grading system. In addition to that, the children`s attitude and behavior watch the TV were also measured. The second objective is to provide effective suggestions for TV program grading system on the basis of research results. This study was conducted through a survey and Q-methodology experiment. The respondents of this survey are 76 parents of children, 104 primary school teachers, 672 primary school students (6th grade) and 72 broadcasting producers. They were given some questionnaire for the opinion and perception on TV program grading system.
TV 프로그램
등급제
폭력성
선정성
사회학습이론(social learning theory)
내용규제
시청자
내용등급제








