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지상파TV 중간광고의 단계적 도입 방안에 대한 연구 : 일반 시청자와 전문가들의 인식조사를 바탕으로
자료요약
지상파 중간광고 도입과 관련된 기존의 연구들은 광고 전문가들의 입장에서 대부분 진행되어 왔다. 실제로 지상파 중간광고 도입에 대해 뚜렷한 반대의견을 보였던 집단은 일반 시청자였고, 이에 따라 지상파 중간광고 도입에 있어서 일반 시청자들의 의견을 고려하는 것은 중요하다. 본 연구는 이러한 배경에서 그동안 지속되어왔던 지상파 중간광고 도입 관련 이슈에 대해 다루고, 현 시점에서 국내 방송광고산업 발전을 위한 적절한 중간광고 도입방안은 무엇인지에 대해 제시한다. 구체적으로 광고관련 전문가와 일반 시청자들 사이의 중간광고에 대한 인식차이를 기반으로 지상파 중간광고 도입에 있어 일반 시청자들의 부정적 반응을 최소화 할 수 있는 방안을 모색하였으며, 이를 기반으로 기업과 방송사들의 입장뿐만이 아닌 일반 시청자들의 의견 또한 최대한 고려하는 중간광고 도입방안을 제시하였다.
The studies of network TV mid-program advertising have mostly focused on expert's perspective in Korea. However, it is important to consider general audiences’ evaluation of network TV mid-program advertising. Therefore, the main purpose of this study is to examine how general audiences’ negative perception of network TV mid-program advertising can be reduced and what is the proper process of network TV mid-program advertising. The results showed the response differences between general audiences and professionals of advertising industry for beginning network TV mid-program advertising in Korea. The proper ways to minimize negative perspectives of network TV mid-program advertising also have been suggested in this study.
The studies of network TV mid-program advertising have mostly focused on expert's perspective in Korea. However, it is important to consider general audiences’ evaluation of network TV mid-program advertising. Therefore, the main purpose of this study is to examine how general audiences’ negative perception of network TV mid-program advertising can be reduced and what is the proper process of network TV mid-program advertising. The results showed the response differences between general audiences and professionals of advertising industry for beginning network TV mid-program advertising in Korea. The proper ways to minimize negative perspectives of network TV mid-program advertising also have been suggested in this study.
목차
1. 서론
2. 관련문헌연구
3. 연구문제 설정
4. 연구방법
5. 연국ㄹ과
6. 결론 및 제언
참고문헌
Abstract
2. 관련문헌연구
3. 연구문제 설정
4. 연구방법
5. 연국ㄹ과
6. 결론 및 제언
참고문헌
Abstract
중간광고
지상파 중간광고
중간광고 도입방안
지상파TV
시청자 인식
mid-program advertising
Terrestrial TV mid-program advertising
Terrestrial TV advertising
General audience’s perspective








