광고 텍스트의 국어 교육적 수용 방안 연구
세종대학교 | 91 pages| 2007.02.01| 파일형태 :
조회 984 다운로드 4
자료요약
Nowadays people always touch with mass media whether they intend or not and acquire a divers of information through them. This process can give an opportunity for understanding social and cultural characteristics. he goal of Korean language education that is `progress in ability of Korean language use` does not mean the ability of reading and writing because users have to understand its culture, custom and thinking in community before teaming languages completely. The ability of Korean language use can be determined by how to reorganize and verbalize own expression and opinion. And then every phenomenon in community which has a common. language, for instances, ideologies, a custom and culture, can be objects of speech function. Also the correct language use presents the understanding of society and culture in the community. Therefore mass media can be noticeable to improve the ability of Korean language use and also good references fur Korean language education because they have been influenced with society and culture.
매체 언어 광고 텍스트 창의적인 표현 국어 교육 중의의 방법
저작권 안내 및 사용범위와 규정
  • 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재, 배포는 법적으로 "금지되어" 있습니다.
  • 저작권 침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 하단의 “고객센터”를 이용해주세요.
  • 기타는 저작물의 등록자가 정하는 사용 범위와 규정에 준합니다.
  • 위 자료는 세종대학교 가 저작권을 관리하고 있습니다.
자료 제공처