옥외광고물 자유표시구역 추진 방안 연구
OOH광고학연구 | 한국OOH광고학회 | 32 pages| 2017.02.22| 파일형태 :
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자료요약
본 연구는 옥외광고자유표시구역의 운영원칙에 대한 기초적 접근을 위해 소비자의 변화에 따른 옥외광고와 콘텐츠의 본질적 변화와 도시와 공간에 대한 개념적 접근을 중심으로 개념적인 사례연구를 하였다. 미국의 타임스퀘어와 최근에 조성된 캐나다의 던다스스퀘어를 비롯한 세계적 도시의 사례를 기반으로 도시 공간에 따른 옥외광고자유표시구역의 운영에 대한 제언을 통해 도시의 가치제고를 위한 고려요소와 전략방안을 제시하였다.
 
Free Outdoor Advertising Zone, where the outdoor advertising can be installed freely without the constraints on the number, location, etc, will have a big influence on the urban landscape. we observed different aspects of signboard improvement projects through relevant literatures. It also included some case studies in New York Times Square case, where the local government has already completed a series of advertising management regulations and Free Outdoor Advertising Zone. this study aims to suggest principles for the designation of Free Outdoor Advertising Zone considering the quality of urban space, so the harmony between the Free Outdoor Advertising Zone and the urban value can be achieved.
목차
1. 서론
2. 연구목적 및 방법
3. 이론적 배경
4. 자유표구역의 성공적 확대를 위한 사례 분석
5. 결론
참고문헌
Abstract
옥외광고자유표시구역 옥외광고 옥외광고법 Free Outdoor Advertising Zone Outdoor Advertising Advertisement Act
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