<더 리얼 카슈미르>

세상이 알지 못했던 카슈미르 아디다스 × 인도법인의 <더 리얼 카슈미르> 캠페인
CHEIL WORLDWIDE 기사입력 2020.01.17 12:00 조회 199
인도와 중국, 파키스탄의 경계에 있는 산악 지대 카슈미르(Kashmir)는 지난 70년간 전쟁 상태를 이어 왔다. 하지만 RKFC(Real Kashmir Football Club)가 카슈미르의 젊은이들에게 희망과 미래를 선사하고 있다. RKFC는 창립 4년 만에 모든 역경을 딛고 일어나 인도의 전국 리그인 아이-리그(I-League)전 자격을 따냈다.
 
아디다스는 스포츠에 삶을 변화시키는 힘이 있다는 철학을 믿는다. 그래서 이 경외심을 자아내는 구단과 협업을 하게 됐으며, 세상이 고정관념을 버리고 카슈미르의 다른 모습을 볼 수 있기를 원했다. 그렇게 탄생한 것이 바로 <더 리얼 카슈미르(The Real Kashmir)> 캠페인이다.
 
 
 
 
 
 
  
 
 
And with the results that we got from the campaign, I think we did a pretty good job!
 
– 42% rise in positive conversations about Kashmir
 
 – The club was invited as a special guest to the ‘Football for Peace’ event under the patronage of HRH Prince Albert II of Monaco at Queen Elizabeth Olympic Park, London
 
 – INR 20,000,000 donated by the State Government to the club as assistance
 
– Club’s story makes the ESPN India’s List of Top 10 inspiring stories
 
– #1 trending topic on twitter India for first 3 hours
 
– 67,837 unpaid PR articles by 640 global news platforms
 
– 150,000+ shares
 
– 400% increase in the clubs’ fan following on social platforms
 
– 25 M views of the film on social media
 
– 85 M campaign impressions globally
 
– $52 M in earned media
1월호 ·  RKFC ·  더 리얼 카슈미르 ·  매거진 ·  아디다스 ·  아이디어 ·  인도 ·  제일기획 ·  제일스업 ·  축구 ·  카슈미르 ·  캠페인 · 
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